Catch the moment

Ena stunden dansar jag liksom de andra i vinden och solen
och jag skrattar liksom dem åt hela världen
Och lyckan är oövervinnelig och stark och vi älskar tillsammans
Och andra stunden gråter jag tyst i regnet och saknar allt som aldrig blev av
alla orden jag aldrig sa och alla stunder jag bara lät passera förbi för att jag inte vågade fånga dem
Och jag vet att trots att du inte säger någonting så är det snart slut
Slut på stunderna jag känner så väl och dagarna jag kan utan och innan
Och jag antar att det är dags att börja något nytt
något bättre
Men tryggheten finns fortfarande i det jag känner och inte i det jag vet
Så jag kommer klamra mig fast till sista andetaget lämnar mina läppar
Sedan kan jag gå vidare
Kanske
Och jag kommer fortsätta dansa och skratta och låta världen veta att jag är så mycket mer
Och jag kommer fortsätta gråta i regnet
Och jag kommer skrika, slåss och hata
Och jag kommer aldrig, aldrig glömma.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0