Produktivitet

Jag är vanligtvis ganska dålig på sånt där tjafs som att vara motiverad och produktiv. Min motivation har det egentligen inte hänt så mycket med, men jag har tagit min irritation och bitterhet och försökt använda den till nåt bra, och ta i trä så tror jag det funkar? Jag har gjort sånt jag brukar göra, ingenting speciellt, men jag har lagt ner lite mer själ och hjärta i det. Som idag till exempel. Jag har jobbat, effektivt, och inte varit påväg att somna en enda gång (hahaha, ja det brukar hända) sen kom jag hem, chillade i trekvart, sen en joggingtur på 25 min (jag har för övrigt världens sämsta kondis, den måste tränas upp!), och nu lagar jag matlådor. Ska hoppa in i duschen sen, dricka kaffe, chilla, sova. Nya tag imorgon. Jag måste råplugga den där förbaskade sagan, så jag slipper sitta med näsan i boken när jag ska läsa för 20 småbarn på fredag! Lite nervös är jag faktiskt, trots att jag vet att jag kommer klara det.
Men ja, att hålla sig sysselsatt funkar faktiskt himla bra. Jag vet ju också jävligt bra att jag kommer hålla peppen uppe ett tag nu, sen kommer jag faceplanta och nästan dö för att jag aldrig tar det lugnt. Väldigt mycket upp och ner, så ser mitt liv ut, har alltid gjort och kommer alltid göra. Men vem fan vill ha ett jämt tempo liksom? Variation ftw.

Poppar gammal och ny musik på spotify gör jag också. Alltifrån Tchaikovsky till Skumdum och Girugämesh! sweet!

Fuck off!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0