Kulturpretton och målarfärg

Domingo gjorde slut med mig idag. Men han ångrade sig lite sen, för det hela grundades på att Ulrika lurade mig. Hon tyckte vi skulle gå på konstutställning, och tydligen ville domingo också se den, fast det visste inte jag om.
Iaf. Jag och ulrika became art-pretto-people för en dag. Vi var på konstcentrum först, sen knatade vi till myrorna (där jag f.ö hittade ett så sjukt snygg piano att jag skulle kunna döda för att ha det), sen till 4sound (där jag hittade min dröm keyboard som någon gång, hyfsat snart förhoppningsvis, SKA bli min), och sen till länsmuseet och tittade på varenda utställning. Pretto som fan säger jag bara!
Sen kom jag hem, bytte kläder och gick hem till Domingo för att måla staket och grilla. Fem timmar senare har jag fått i mig lite mat, samt hjälpt Domingo att måla hela staketet. Jättefint blev det. Faktiskt. Och nu har jag målarfärg på mina kläder och på mig själv. Det tog mig fem minuter när jag kom hem till Domingo innan jag klev i en färgklick. Jättetjusigt ska ni veta, speciellt eftersom jag var barfota.
Jag trixade med lite hemligheter sen, som jag tror blev helt ok! Det visar sig om nån dag.

För fyra timmar sen tänkte jag gå och lägga mig, men ganska precis när jag tänkte det fick jag ett sms av Simon. Han och Tjonken var utanför och såg att det lyste hos oss. Jag bjöd upp dem på kaffe, och på nåt konstigt vänster blev dom kvar här tills ganska nyss. Vi har spelat tärningsspel och druckit två kannor kaffe. Eller ja, Tjonken hällde ut en halv kopp på balkongen och sen en kopp på köksbordet. Shit happens när man är vaken på nätterna i guess. Jag har iaf haft en astrevlig dag och natt med alla fina vänner!
Och nu känns det jättesilly att gå och lägga sig. Jag är jättetrött, ja, men lägger jag mig nu så kommer jag vända på dygnet helt totalt, och det känns dumt.
Å andra sidan är jag arbetslös och har inte så myckt vettigt för mig i alla fall. Jag ska nog vara vaken en stund till iaf, Pierre borde gå upp hyfsat snart, så jag kan alltid fixa lite morgonkaffe till pojken. SEN kan jag gå och sova!

Japp, ganska meningslöst inlägg, men som vi andersbergare säger

SKITER MAN VÄL I!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0