Just a little bit stronger. Just a little bit wiser. Just a little less needy and maybe i'd get there. Just a little bit pretty. Just a little more aware. Just a little bit thinner and maybe i'd get there.

Maria Mena strömmar ur högtalarna, och påminner mig om sommaren som jag saknar och hatar.
Jag har lyssnat på Finntroll hela dagen så lite variation kändes behövligt. Jag har städat och diskat och plockat ner julsakerna, burit ner jullådan samt köksdörren i källaren, städat åt pälsklingarna samt motionerat dom, städat badrummet och fixat iordning mer plats där, torkat lite golv och sytt ihop soffan, möblerat vardagsrummet, tagit ner julgardinerna och satt upp andra. Produktiviteten flödar, trots att motivationen är på noll. Men att sysselsätta mig själv håller ångesten i schakt någotlunda bra, så jag håller igång!

Fast nu får det faktiskt vara färdigstädat för idag, jag orkar inte mer! Nu ska jag istället ta en välbehövlig dusch, laga lite havregrynsgröt, mysa ner mig i soffan, tända lite ljus och kika på nån film en stund innan jag ska sova.

Pz


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0