I can't forget you when you're gone. You're like a song that goes around in my head. And how I regret, it's been so long. Oh, what went wrong? Could it be something I said?


Time, make it go faster or just rewind
To back when I'm wrapped in your arms

All afternoon long it's with me the same song
You left a light on inside me, my love
I can remember the way that it felt to be
Holding on to you

I can't forget you when you're gone
You're like a song that goes around in my head
And how I regret, it's been so long
Oh what went wrong? Could it be something I said?

Time, make it go faster or just decide
To come back to my happy heart

-Lenka


Jag tänkte att eftersom jag skriver så tråkiga inlägg nuförtiden, så kan jag ju iaf bidra med en låttext! Låttexter har liksom blivit lite av en obligation att ha med i mina inlägg. Nu har jag dessutom hittat en ny artist att lyssna på! Eller ja, hon är inte ny egentligen, men för mig är hon det. Lenka. Extremt mysig musik och gulliga texter, me like!

Jag har ju upptäckt att jag tycker hemskt mycket om kvinnliga artister med speciella röster och eget sound. Maria Mena, Florence and the machine, Regina Spektor, Amy Lee och Anna Ternheim för att nämna några! Lenka har inte riktigt hunnit fastna till hundra än, men det dröjer nog inte länge innan hon får joina repeat-listan på spotify på riktigt!

Och appropå musik. What's up med att ha en "musikstil" egentligen? Jag fattar inte riktigt grejen med det, gör ni? Jag lyssnar på extremt blandad musik, och har i princip alltid gjort det. Visst, ibland fastnar jag ett tag på en viss genre, men det handlar mest om att jag hittar en artist jag gillar, inte själva musikstilen i sig. Jag lyssnar på allt från Tchaikovsky till Eminem, Sonic Syndicate och Martin Stenmarck. Schlager, jazz, dansband och country är dock bannlyst, jag hatar det. Blues också. Och ja, det finns massa musik som jag tycker är skit. MEN, det är min personliga uppfattning av musiken som är sned, inte musiken (antar jag?)
Så hursomhelst, vad är grejen med att ha en musikstil? Räcker det inte med att man gillar musik, uppskattar vacka toner och fina kompositioner?

Nej, fyfan för att placera människor i fack, till och med när det gäller musik.

Draveldravelsvammelsvammel, puss och godnatt säger jag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0