Tales of the past?



Jag vill höra en saga
Jag vill bädda ner mig i soffan med min filt och en kopp kaffe.
Och jag vill höra dig berätta.
Berätta en saga om allt som har varit.
Om allt jag inte vet och allt jag vet, om allt jag borde veta och om allt jag inte behöver höra.
Berätta en saga om hur det var förut, hur det är nu, och om allt som hände där emellan.
Jag vill höra dig berätta, jag vill skratta och gråta, blir förstenad, fokuserad och fastna i sagan.
Berätta en saga för mig, kära du?
Om kärlek och hat, om sorg och glädje, förtvivlan och lycka. Berätta om allt du förmår prata om, och allt du helst vill glömma.
Berätta om ett liv.
Berätta för mig, en saga om ditt liv. Jag vill höra din röst läsa en saga ur ditt minne. En saga om dina minnen.


Det skulle vara den mest fantastiska sagan jag någonsin hört.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0