Nattens sista

Din doft sitter kvar i min kudde
Och jag kramar den hårt
Som det märkrädda barnet kramar sin nalle
Jag andas djupa andetag
Och tårarna faller tyst
Sömnlösheten är obehagligt påträngande
Såren kliar och äcklar mig
Minnena lika så
Jag tänder cigaretten med darrande hand
Och när jag drar ner röken i mina lungor och ser upp på stjärnorna
Så känner jag mig så fruktansvärt liten
Jag låter tårarna rinna
Och jag tappar cigaretten flera gången för att jag darrar så
Och efter ett tag vet jag inte om det beror på kylan eller på ensamheten
Och för att vara ärlig så bryr jag mig inte om varför
För allt utom Du känns så obetydligt meningslöst
Jag lyssnar på texterna i musiken och vill så gärna förstå
Men tomheten tar över
Så jag stirrar ut i mörkret med nattens sista cigarett i min hand










Kommentarer
S A R A

Vinnaren av dagens blogg är utsedd, kika in och se om det blev du!

2010-09-07 @ 12:23:44
URL: http://rizzy.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0