Mörker

Du pratar om mörka kvällar, jag lever i kolsvarta dygn


För tio år sedan hade jag en mormor, en morfar, en farmor, en farfar, en gammelmormor, en gammelmorfar samt en "extra"farmor.
Idag har jag en morfar och en farfar kvar.
En mycket mycket sjuk farfar, fick jag reda på idag...

Så tänk efter en extra gång innan ni uttalar er om hur pissigt allting är. För idag har ni ingen rätt att klaga på någonting alls gällande någonting alls...

Idag kan ni bara hålla käften, för jag är påväg att förlora, och erat gnäll betyder ingenting.



Och nej, jag tänker inte ha dåligt samvete över att jag inte hör av mig, inte hälsar på. Den senaste månaden har jag varit ut ur lägenheten på eget bevåg så få gånger att jag kan räkna dem på min ena hand. Jag kan bara inte ta mig iväg. Vissa dagar kan jag inte ens gå över till min bror, och det är ungefär 30 steg dit. Så nej, jag bryr mig faktiskt imte om vad ni tycker och tror, jag bryr mig om det jag kan, det jag vet och det jag förmår.



Kan ni inte acceptera mig när jag är som värst, så förtjänar ni mig inte när jag är som bäst



ouT


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0