Hösten blev inte som jag hoppades

so you're with her
not with me
I hope she's sweet
and so pretty 
a little angel beside you


so you're with her
not with me
oh how lucky
one man can be


oh how lovely with your homecoming queen
oh how lovely it must be
when you see her sweet smile baby
don't think of me
and when she lays in your warm arms
don't think of me


when you see her sweet smile baby
don't think of me
and when she lays in your warm arms
don't think of me
and it's too late
and it's too bad
don't think of me
and it's too late
and it's too bad
don't think of me



Jag är bara ett tomt skal, jag märkte det idag, när du sa "vi kommer snart".
Och träden tappar sina löv, och soffan på balkongen som jag sa att jag skulle sitta i när hösten kom,
den är redan upptagen.
Och höstmisären är inte den typ av misär man myser i, det är den typ av misär man hatar.
Och jag har en klump i mitt bröst som skriker åt mig att sluta vänta, för det finns ingenting att vänta på. Som viskar att det är försent, det du faktiskt trodde skulle kunna hända, det är borta, för egentligen fanns där aldrig någonting. Klumpen repeterar föraktfullt att jag aldrig betydde någonting, att jag bara var ett tidsfördriv. Att även om jag hade sagt som det var ifrån början så hade det inte spelat någon roll, för jag hade aldrig haft en chans.
Och jag kan inte låta bli att undra varför det alltid är jag som är tidsfördrivet, varför jag aldrig fått en chans och varför det aldrig blir som jag vill och önskar.
Klumpen gör ont, jag känner den vid varje andetag.
Men jag kan inte göra mycket åt den, den finns där hur mycket tårarna än rinner.

Och jag tror inte ens att silvertejp kan laga mitt hjärta.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0