And I told myself boy away you go, it rained so hard it felt like snow. Everything came tumbling down on me. In the back of the woods in the dark of the night. Paleness of the old moonlight everything just felt so incomplete

Jag överlevde julfirandet, hittills i alla fall. Jag har en stor kaffekopp brevid mig och resten av människorna kan roa sig utan mig. Bra. Men nu vill jag härifrån. Helst vill jag fortfarande åka hem, men eftersom det inte kommer hända så funderar jag på att iaf ta en promenad kanske? Jag har redan varit ut med hundarna, så om jag går så måste jag gå ensam.

Jävla skit. Jag vill hem till min trasiga soffa, mitt eget kaffe (som är MYCKET bättre än vattenslasket här), min balkong med mysigaste utsikten, mina bäbisar och en dålig skräckfilm. Jag har fortfarande ingen julkänsla, jag tror den är försvunnen för alltid. Det gör mig iofs inte alls så mycket som man kan tro att det borde, men det är påfrestande att låtsas hela tiden. Nästa år ska jag nog skita i julen, ungefär som jag gör med påsken och midsommar. Det är mest bullocks med alltihop.

God Jul. Idag firar vi att en liten skitunge blev född för över 2000 år sedan. Om fyra månader ungefär så kommer vi fira att han misshandlades, spikades upp på ett kors och dog.
Ungefär två månader efter att vi har firat Jesus död, inträffar den högtid då svenska folket bäst gillar att supa skallen av sig, midsommar! Hej och hå, nu dricker vi tills vi spyr medan vi dansar runt en fallos!
Vilka hysteriskt vackra och fina traditioner vi har, håller ni inte med!?


Jag ger upp. Inte ens julen har samma mening som förut för mig.

Men god jävla jul förfan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0